Piriste

Piriste

Viidessä päivässä parannamme työn tuottavuutta vähintään viidenneksellä ja luomme yrityksellenne suorastaan epäreilua kilpailuetua. Toimitatte kilpailijoitanne nopeammin, myyjänne ehtivät myymään enemmän, hoitajilla on enemmän aikaa potilaille tai suunnittelijat ehtivät tekemään parempia ratkaisuja. Ja kaikilla on mukavampaa töissä. Piriste on projekti, jossa yhdessä tehden laitetaan prosessit virtaamaan ja asiakkaat tyytyväisiksi. Se on kuin dopingia – mutta laillista.

Piristeen hinta on 9.850 eur + alv.

Tarvitsetko parempia prosesseja?
Lähetä viesti. Vastaamme niin nopeasti kuin mahdollista.


    Tuntuuko tutulta

    • Työntekijöilläsi tuntuu olevan jatkuva kiire. Se taas näkyy väsymyksenä, ehkä jo sairauspoissaoloina ja vaihtuvuutenakin.
    • Olette yrittäneet monenlaista virepäivää, prosessien kehitystä ja koulutusta. Ehkä olette jopa Leananneet, mutta ei niistä ole saatu mitään vietyä käytäntöön. Jokaisen yrityksen jälkeen tekijäsi ovat vielä entistä kyynisempiä.
    • Asiakkailta tulee mahdollisesti palautteita siitä, että palvelunne ei oikein toimi. Viestit jäävät matkalle, toimituksissa on virheitä, ja palveluasenne tökkii. Odotatte vain sitä hetkeä, jolloin iltapäivälehdet alkavat repostella palvelullanne julkisuudessa.
    • Olette kyllästyneet konsulttien jargoniin ja käsien heilutteluun. Asiat pitäisi saada vietyä käytäntöön.
    • Yrityksenne on asettanut tavoitteeksi, että prosessinne on kuvattava ja vakioitava, mutta haluaisitte siitä olevan muutakin hyötyä kuin kasa tiedostoja.

    Palvelun sisältö

    Piristeessä hyödynnetään menetelmiä Leanista, Scrummista ja muista ketteristä menetelmistä. Puhumme kuitenkin selvää suomea ja sovitamme asiat teidän yritykseenne sopivaksi. Olemme työskennelleet mm. koruseppien, perushoitajien, insinöörien, arkkitehtien ja pankkiirien kanssa. Työskentelytapa on aina ytimeltään sama, mutta se sovitetaan kuhunkin yritykseen sopivaksi.

    • Ensin haastattelemme muutamia avainhenkilöitänne, jotta ymmärrämme mistä kenkä puristaa
    • Sen jälkeen pidämme yrityksellenne räätälöidyn koulutuksen, jonka avulla alatte tarkastelemaan prosessejanne toisin. Ymmärrätte, miten prosessit saadaan virtaamaan, mikä on hukkaa ja miten sitä voidaan poistaa
    • Seuraavaksi havainnoimme nykyprosessiamme. Se voi tapahtua seuraamalla työskentelyänne, haastattelemalla tekijöitänne tai asiakkaitanne. Haluamme nähdä, mitä tapahtuu oikeasti arjessa.
    • Havainnoinnin jälkeen kuvaamme yhdessä tekijöidenne kanssa nykyisen prosessin ja sen ongelmakohdat. Tuomme näkyviin kaiken hukan, joka prosessiinne liittyy.
    • Nykytilan jälkeen kuvaamme yhdessä tahtotilan. Miten haluaisimme prosessin toimivan, ja miten sinne päästään.
    • Tämän jälkeen pilotoimme uutta prosessia ja kokeilemme, miten se toimii käytännössä. Pilotointi voi kestää tapauksesta riippuen päivän tai kuukauden.
    • Pilotin jälkeen säädämme prosessia tarvittavilta osin ja sovimme sen mittareista ja päivittäisen johtamisen mallista. Näin prosessi saadaan juurrutettua myös käytäntöön.

    Kenelle Piriste-palvelu sopii?

    Piriste sopii lähes millaiseen yritykseen tahansa. Olemme auttaneet yrityksiä terveydenhuollosta rakentamiseen, korujen luomisesta järjestelmäkehitykseen ja parantaneet prosesseja laskutuksesta vanhusten hoitoon. Se sopii jokaiselle, joka haluaa parantaa yrityksensä prosesseja. Koska Piristeen ytimessä on Lean, se sopii myös yritykselle, joka haluaa turvallisesti pilottiprojektin perusteella arvioida, sopiiko Lean yrityksen kehitysmenetelmäksi. Lähtökohtaisesti myös mikä tahansa prosessi sopii Piristeellä kehitettäväksi.

    Kenelle Piriste-palvelu ei sovi?

    Piriste ei sovi, jos haluatte saada kaiken valmiina. Sinä ja tiimisi joudutte töihin ja te viime kädessä vastaatte siitä, että asiakkaille tehdyt lupaukset lunastetaan. Vauhdittajat auttavat palvelun rakentamisessa, mutta ei kukaan voi tulla ulkopuolelta luomaan yritykselle prosessia. Teidän se on tehtävä. Samalla se kuitenkin on myös parasta työhyvinvointia. Lähes kaikki iloitsevat, kun pääsevät kehittämään omaa työtään sujuvammaksi ja mielekkäämmäksi.

    Piriste ei sovi, jos työ ei ole prosessinomaista. Tämä tilanne voi olla esimerkiksi asiantuntijoilla, jotka tekevät pieniä prosessin palasia ja jotka osallistuvat samaan aikaan useisiin projekteihin. Tällöin toimiva kehitysmenetelmä voi olla Toivontai- palvelumme. Siinä eri keinoilla vapautamme asiantuntijoiden aikaa turhista sähköposteista, tietojen etsinnästä ja kokoustamisesta. Näin heille jää enemmän aikaa tuottavaan työhön.

    Piriste vie työaikaanne viiden työpäivän verran. Joskus pidemmissä prosesseissa tarvitaan kuudes päivä, mutta se on poikkeuksellista. Piriste voidaan toteuttaa joko teidän tiloissanne tai etäyhteyden kautta. Prosessien havainnointi yleensä edellyttää paikan päällä työskentelyä.

    Tyytyväisyystakuu

    Piristeen lopussa voitte arvioida, oletteko olleet palveluun tyytyväisiä. Jos et ole tyytyväinen Piristeeseen, et maksa siitä mitään. Takuun ehtona on kuitenkin avoimuus, eli haluamme kritiikkinne avoimesti kirjallisena niin, että voimme julkaista sen Tienaa Tonni- blogissamme. Näin virheistämme voivat ottaa muutkin oppia.

    Referenssejä mm:

    • Wilhelmiina Palvelut Oy – hoitajien työajan vapauttaminen ja keittiön prosessien kehitys
    • Orton Sairaala – kipupoliklinikan prosessien kehitys
    • Rakennustieto Oy – RT korttien luomisen prosessin kehitys ja ohjelmistokehityshanke
    • Kalevala Koru (nyk. Kalevala) – Asiakaspalvelun, myymäläprosessien ja tuotekehityksen prosessien parannukset