Myyntitykki

Myyntitykki

Myyntitulos riippuu kolmesta yksinkertaisesta parametristä. Suunnasta, määrästä ja laadusta. Usein myyntivalmennukset keskittyvät parantamaan asiakaskohtaamisten sisältöä ja laadun parannus jätetään markkinoinnille. Mutta usein myyjien työajasta vain murto-osa kuluu asiakkaiden kanssa neuvotteluissa. Ja vaikka kuinka hoputtaisit tekemään lisää asiakastapaamisia, niin heidän aikansa ei vaan riitä. Myyntitykissä emme mieti myyntipuheitanne tai markkinointianne. Keskitymme yksinkertaisesti siihen, että myyjäsi ehtivät kiireettömästi tapaamaan enemmän asiakkaita. Tavoitteena on lyhentää työpäiviä ja kasvattaa myyntiä 20% viidessä päivässä.

Myyntitykin hinta on 14.450 eur + alv.

Tarvitsetko lisää myyntiä?
Lähetä viesti. Vastaamme niin nopeasti kuin mahdollista.


    Tuntuuko tutulta?

    • Myyntitiimisi valittelee koko ajan, että aika kuluu muuhun kuin myyntiin.
    • Tuloksenne laahaavat myyntivalmennuksista huolimatta. Oppi ei vain mene perille.
    • Asiakkaanne tuntuvat liian usein kääntyvän kilpailijoidenne puoleen. Väittävät, että heidän palvelunsa toimii paremmin ja asiakkaan aikaa säästyy.
    • Olette yrittäneet nostaa asiakastapaamisten määrää, mutta pysyvää muutosta ei tunnu tapahtuvan. Hyvänä viikkona tavoitteeseen päästään, mutta sen jälkeen into herpaantuu ja sukelletaan entistä syvemmälle.
    • Markkinointinne tuottaa koko ajan liidejä, joihin myyjät eivät ehdi tarttumaan. Tiedät, että nopeimmin asiakkaiden tarjouspyyntöihin vastaava voittaa kaupat jopa 7 kertaa todennäköisemmin. Sinun yrityksesi vain harvoin tuntuu olevan se nopein.
    • Haluaisit saavuttaa tulospalkkauksen kriteerisi ja haluaisit, että myyjäsikin ansaitsisivat paremmin. Silloin yrityskin voi paremmin.

    Palvelun sisältö

    Myyntitykissä myynnin prosesseja lähestytään kuten tuotantoprosessia. Se muodostuu arvoa tuottavista ja arvoa tuottamattomista osista. Aivan kuten lentokone tuottaa rahaa vain lentäessään, myös myyjä tuo taloon rahaa vain myydessään. Myyntitykissä puramme myyntiprosessin atomeihin ja rakennamme sen uudestaan niin, että tehokas myyntiaikanne paranee vähintään viidenneksellä. Emme puutu myyntipuheisiinne tai asiakastapaamisen argumentteihin. Yksinkertaisesti raivaamme myynnillenne enemmän aikaa tehdä hyviä myyntikohtaamisia.

    Myyntitykissä hyödynnetään menetelmiä Leanista, Scrummista ja muista ketteristä menetelmistä. Puhumme kuitenkin selvää suomea ja sovitamme asiat teidän yritykseenne sopivaksi. Olemme kehittäneet myynnin prosesseja korumyynnistä vakuutusmyyntiin ja aina 50 miljoonan rakennusurakoiden myyntiin. Työskentelytapa on aina ytimeltään sama, mutta se sovitetaan kuhunkin yritykseen ja myytävään tuotteeseen tai palveluun sopivaksi.

    • Ensin haastattelemme muutamia myyjiänne jotta ymmärrämme mitä myytte ja miten.
    • Sen jälkeen pidämme myyjillenne räätälöidyn koulutuksen, jonka avulla alatte tarkastelemaan myyntiprosessejanne toisin. Ymmärrätte, mikä prosesseissa tuottaa arvoa, miten ne saadaan virtaamaan, mikä on hukkaa ja miten sitä voidaan poistaa.
    • Seuraavaksi havainnoimme nykyprosessiamme seuraamalla myyjienne arkea ja haastattelemalla asiakkaitanne. Haluamme ymmärtää prosessinne molemmilta puolilta.
    • Havainnoinnin jälkeen kuvaamme yhdessä myyjienne kanssa nykyisen myyntiprosessin ja sen ongelmakohdat. Tuomme näkyviin kaiken hukan, joka prosessiinne liittyy.
    • Nykytilan jälkeen kuvaamme yhdessä tahtotilan. Miten haluaisimme myynnin prosessin toimivan, ja miten sinne päästään.
    • Tämän jälkeen pilotoimme uutta myyntiprosessia ja kokeilemme, miten se toimii käytännössä. Pilotointi voi kestää tapauksesta riippuen päivän tai kuukauden. Tärkeimpänä mittarina toimii laadukkaiden asiakaskohtaamisten määrä. Tavoitteena on kasvattaa niitä viidenneksellä ilman kiireen tuntua.
    • Pilotin jälkeen säädämme prosessia tarvittavilta osin ja sovimme sen mittareista ja päivittäisen johtamisen mallista. Näin prosessi saadaan juurrutettua myös käytäntöön.

    Kenelle Myyntitykki-palvelu sopii?

    Myyntitykki sopii lähes millaiseen yritykseen tahansa. Se sopii sekä kuluttaja-, että yritysmyyntiin ja sekä tuote- että palvelumyyntiin. Olemme auttaneet myyjiä myymään enemmän markkinointiprojekteja, toimitiloja, asusteita ja finanssipalveluita.  

    Kenelle Myyntitykki-palvelu ei sovi?

    Myyntitykki ei sovi, jos haluatte saada kaiken valmiina. Sinä ja tiimisi joudutte töihin ja te viime kädessä vastaatte siitä, että asiakkaille tehdyt lupaukset lunastetaan. Vauhdittajat auttavat palvelun rakentamisessa, mutta ei kukaan voi tulla ulkopuolelta luomaan yritykselle myyntiprosessia. Teidän se on tehtävä. Samalla se kuitenkin on myös parasta työhyvinvointia. Lähes kaikki iloitsevat, kun pääsevät kehittämään omaa työtään sujuvammaksi ja mielekkäämmäksi.

    Myyntitykki ei usein sellaisenaan sovi, jos myyntiprosessi on jo pitkälti digitalisoitu. Tällöin kehityskohteiden tekeminen vaatii usein ulkopuolisen tekemää kehitystyötä tai uusia järjestelmiä. Niiden hankinta vie aikaa ja se venyttää pilotoinnin vaatimaa aikaa. Myyntitykillä voidaan kuitenkin luoda tahtotila uudesta digitaalisesta myyntiprosessista ja tehtävälista toimenpiteistä järjestelmien kehittämiseksi. Ymmärrämme digitaalisen myynnin ratkaisuja mutta emme toimita ohjelmistoja esimerkiksi markkinoinnin automaatioon tai some-markkinointiin.

    Myyntitykki vie työaikaanne viiden työpäivän verran. Joskus pidemmissä prosesseissa tarvitaan kuudes päivä, mutta se on poikkeuksellista. Myyntitykki voidaan toteuttaa joko teidän tiloissanne tai etäyhteyden kautta. Myyntityön havainnointi usein edellyttää paikan päällä työskentelyä.

    Tyytyväisyystakuu

    Myyntitykin lopussa voit arvioida, oletko ollut palveluun tyytyväinen. Jos et ole tyytyväinen Myyntitykkiin, et maksa siitä mitään. Takuun ehtona on kuitenkin avoimuus, eli haluamme kritiikkisi avoimesti kirjallisena niin, että voimme julkaista sen Tienaa Tonni- blogissamme. Näin virheistämme voivat ottaa muutkin oppia.